dinsdag 23 juni 2009

Geïnstalleerd - gemeenschap - provinciale raad












Wat een goed gevoel: geïnstalleerd! Alles heeft nu een plaatsje in deze heel aangename kamer. Ik voel me hier uitermate goed. Met de foto's heb je natuurlijk een idee, maar om het goed te bekijken... moet je maar eens komen zien! Na afspraak natuurlijk, want salesianen zijn straatlopers...
Ik geniet ook van het buitenzicht. Gisterenavond maakte ik een wandelingetje op ons terrein en zag een eekhoorntje in ons mooi bos huppelen, werkelijk ontroerend.
Ook het hele huis is modern en mooi ingericht: alles is gerestaureerd en aangepast aan de huidige tijd. Begin juni is het laatste deel aangepakt: de grote buitenkapel werd opnieuw geverfd. Het huis is klaar voor zijn 75° verjaardag. De overste vroeg me om het feestboek (de geschiedenis van het huis) na te lezen op typ- en andere fouten. Een aangenaam werk, waardoor ik het boek natuurlijk ook reeds lees, nog voor het uitkomt. Leerrijk en boeiend. Ik hoop maar dat ik niet teveel fouten laat staan.

Deze namiddag mag ik in onze medebroedersvergadering een half uur vertellen over mijn verblijf in Israël. De medebroeders hebben werkelijk interesse, wat veel deugd doet. En morgen ben ik om 14 uur uitgenodigd op de provinciale raad (acht medebroeders), om kort te vertellen over mijn verblijf te Pinerolo en uitvoeriger mijn voorbereidend document omtrent de helft van mijn opdracht voor te stellen, namelijk over wat we kunnen doen voor adolescenten en jongvolwassenen, die wensen te groeien in het christelijk geloof.

Geen opmerkingen: