maandag 15 juni 2009

Eén maand thuis - Oud-Heverleenaar

Ja, ik kon het niet laten, even een spelletje te spelen met dat "been gebroken"...!

Ik kan het zelf niet geloven, dat ik al een maand terug in België ben. Precies vandaag ontving ik het bericht van de dienst bevolking, dat mijn papieren in orde zijn en dat ik mijn identiteitskaart mocht laten aanpassen. Ik ben al daar geweest en ben dus nu officieel inwoner van Oud-Heverlee.

En wat geniet ik van mijn nieuwe kamer! Echt plezant. Te Lourdes, Rome, Brussel, Jeruzalem en tijdens de verhuis heb ik maanden na elkaar met heel weinig van mijn materiaal kunnen leven. Nu zit dat dus goed en het is genieten.

Deze middag na het eten tracteer ik de gemeenschap met een lekkere fles uit Italië, een brouwsel dat 300 jaar geleden uitgevonden is door Fra Angelico, een kluizenaar die aan de oever van de Po woonde.

2 opmerkingen:

Lieve zei

Dag Eric,

Moge je nieuwe nestje een thuis voor jou worden, waar je 'rust' mag vinden na een drukke dag maar waar je evenzeer inspiratie kunt opdoen om creatief verder te denken bij de uitbouw en vormgeving van je nieuwe taak. Moge je dat 'thuisgevoel' ervaren als een 'gedragen-zijn' door een gemeenschap om van daaruit sterk te staan in het 'gezonden - worden': steeds weer opnieuw op weg van Jeruzalem naar Emmaüs en van Emmaüs naar Jeruzalem.

Van harte,
Lieve

roger en greet zei

Wij sluiten ons aan bij de mooie woorden van Lieve.

Dat je je thuis mag weten in de gemeenschap van Oud-Heverlee en vreugde mag ervaren in je nieuwe opdracht!

Veel geluk en geen gebroken benen...