zondag 24 april 2011

24 april 2011 Pasen

Ongeveer een maand geleden werd ik door Braambos opgebeld om er deze avond te getuigen over mijn ervaringen in Jeruzalem tijdens de Goede Week en Pasen 2009 (Radio 1 om 20.00 uur). Ik heb toen mijn blog opnieuw gelezen, toch de verhalen vanaf Palmzondag tot en met Paasmaandag. Het was alsof ik alles opnieuw beleefde. Met welk een vreugde!

Ondertussen leef ik heel sterk van mijn sabbatjaar, in het bijzonder van mijn verblijf te Jeruzalem. Wat een genade! Ik ben blij dat ik heel veel met de Bijbel en vooral met de Evangelies mag bezig zijn. Wat een oceaan aan spiritualiteit en geloof en levenszin! Meer dan ooit wil ik mijn leven richten naar het christelijke geloof op basis van de Bijbel.

Ik ben ook blij dat ik hiermee naar buiten mag gaan, vooral naar jongvolwassenen. In eerste instantie 17-30-jarigen, bij uitbreiding tot 35 en bij jonge gezinnen tot 45. Vooral de lectio divina is een krachtige methode om écht met de Evangelies en de Bijbel te leven. Zie www.bartimeus.be.

Geen opmerkingen: